I Lurve KataQ !!

I Lurve KataQ !!
Its Me !!

Selasa, 23 Ogos 2011

Duet Raya !

Korang ! Pengetua aku kasi duit raya !! Raya lagi 2 minggu maybe.. Tapi kami dah dapat duit raya. Tapi kan.. Tak semua pun dapat. Yang dapat budak2 nak exam je, means Form 3, Form 5 and Upper 6.

Pagi tu as usual pergi surau. Sekolah aku memang tiap2 hari buat solat hajat and tadarus al-Quran kalau bulan Ramadan, kalau hari biasa2 tu tiap2 hari Khamis memang kami wajib ke surau tuk solat hajat and bacaan yasin. Yang pergi nie budak2 nak exam je la. Yang Form 1, Form 2, Form 4 and Lower 6 stay dekat Dewan Besar. Kalau dulu2 stay dekat Dewan Fikri lama tapi Dewan Besar dah siap so semua aktiviti masuk sana.


Pastu kan, pagi semalam aku ada last paper for trial. Paper Akaun 2. Sebelum pergi surau pepagi buta dah ada announcement yang budak2 ade paper hari nie start pukul 9. So kami2 nie happy la sikit sebab sempat nak study belek2 sikit lagi kan.. Bak kata Ain, best friend aku, nak baca sekali imbas :D
Then, sesudah solat hajat tu kami diminta menunggu. Cikgu PK Kokurikulum, Cikgu Saidi duk bercakap dekat depan. Dia bagitau dekat budak2 Form 3 tuk menyerahkan diri. Eh menyerahkan diri hape pulak.. Menyerahkan buku Kokurikulum kepada guru kelas sebab nak kira GPA tuk kokurikulum. Kalau takde buku tu memang bernasib malang la dikau. Lepas tu kaunselor pulak duk bercakap, Cikgu Ramly. Dia cakap suruh tunggu sebab nak bagi duit raya. Kami2 nie pun eh betul ke ? Nampak macam tipu je sebab cikgu kata RM10 lagi la kami tak percaya kan ? Then duk bincang2 psl akaun nie (nasib baik aku bawak Textbook Akaun yang tebalnya 500++ pages) sampai la tuan pengetua kami datang.

Beliau mengatakan bahawa duit raya itu akan diserahkan kepada guru kelas masing2. Kalau aku tahu awal2 macam tu lebih baek aku blah dulu daripada duk berebut2 nak pakai kasut. Lepas tu masuk kelas. Jawab exam. Hah ? Susah ke senang. Erk apa kata anda yang menjawabnya.. Kikikiki... Baru lah tahu susah ke senang kan3 ?

Habis exam cikgu Sains aku, Cikgu Kamaruddin kasi ... bukan duit raya lah ! Kasi kertas Sains. Dapat lah tahu markah. Eh ? Nak tahu berapa ? Alamak.. Malu la saya awak ! Jangan lah tanye !

Lepas tu pergi dekat bilik guru bertujuan tuk cari cikgu Akaun, Teacher Alita, tapi kan beliau takde... Entah lah ke mana. Ada kelas kot ? Baru je nak keluar.. "Anis ! Anis ! Anis !" Eh .. siapa panggil aku tu ? Teacher Engku Zaitun merangkap teacher English aku yang panggil aku. Nie perbualan antara aku dan beliau.

Aku : Yes, teacher ! Ada apa? ( Macam ye tuan ! wahh ! hormatnye aku ! )
Teacher : Dah habis exam ?
Aku : Dah. Kenapa teacher ?
Teacher : Hm.. Kejap. Teacher tengah pening. Rasa nak balik sekarang jugak.
Aku : Hehe.. Teacher balik je lah. Hehehe..
Teacher : Nanti orang cari teacher pulak.
Aku : Takpe2. Biar saya ganti tempat teacher.. Hahaha !
Teacher : Huh ! Eh, ape nie.. Hmm.. ( lupa kot ? )
Ain : Teacher, essay kita teruk kan ?
Teacher : Eh, bukan awak ke yang 6 content points tu ?
Ain : Saya ke ?
Aku : Kau lah. Hari tu kan teacher nak pukul kau masa dalam kelas hari tu tu...
Ain : Hah ? Aku ke?
Teacher : Teacher rasa awak kot ? Jap teacher check.
Ain : Tak payah lah teacher. Tak payah lah..
Aku : Teacher, essay saya okay tak ?
Teacher : Hm. Awak.. Okay tapi cerita pasal love story pulak. Memang menarik kalau buat novel, tapi tak sesuai sebab takde moral value.
Aku : Teacher, nak tengok kertas saya.
Teacher : Nie. ( Teacher tunjuk paper 1 ) Summary teruk nie. 7 je. Content sikit je nie.
Aku : Ayat2 dia tu susah lah teacher. Perkataan2 yang sukar difahami. Kalau boleh letak kamus atas meja memang dah bukak lama dah. Full marks bahagian content tu. Huhu..
Teacher : Yang lain2 okay. Teacher tengah tanda yang The Curse tu. (Bahagian Novel last sekali)
Aku: Ohh..
Teacher : Nak tanda yang awak punya lah. Nak tengok sikit.
Aku : Teacher ! Teacher ! Jangann ! Alahh teacher ! Malu lah .. Jangan lah !!
Teacher pun tanda satu perenggan. Baru perenggan Introduction.. Tetibe handphone teacher berbunyi.. Ada orang dalam bahaya.. ada orang dalam bahaya .. Ada orang dalam bahaya di sana ! HAHA ! Ikut cerita kartun Wonder Pets ! Nie lagu tema dia.


Suka2 !
Aku : Fuhh ! Selamat !
Teacher : (beliau kasi Paper 2 sambil bercakap telepon)
Aku : Mana kertas aku ? Ce cari ce cari. ( tiba2 jumpa kertas Ain ) Ain ! Kertas kau ah beb !
Ain : Tak payah lah  ! Jahat lah kau nie !
Aku : Ehh ! Kertas aku takde pun ? Teacher ! Kertas saya takde pun ?
Teacher : Hah ? Biar betul awak nie ?
Aku : Jap try cari balik. Ada3 ! (Aku pun belek2) Eh teacher ! Biar betul nie markah saya ? ( Bahagian Continuous writing )
Teacher : Ye la
Aku : Hehe.. Gila naik ! Dulu ciput je.
Teacher : Dah okay dah essay awak sekarang nie.
Aku : Hee Suka3 !


Pastu aku and Ain pun balik.

p/s : mud maseh hepi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan