I Lurve KataQ !!

I Lurve KataQ !!
Its Me !!

Selasa, 26 April 2011

Peah Mati

Peah mati? Siapa Peah? Alahai.. Peah tu kucing kesayangan saya. Nama sebenar dia Sapeah. Bonda saya lah tu kasi nama dia. Macam nama budak kampung. Kucing kampung je.

Hari ni, Peah pergi meninggalkan kami sekeluarga. Peah mati. Saya sayang Peah sangat2 tapi kenapa dia pergi dulu. Last saya mandikan dia petang semalam, 25 Apr. And niat di hati nak hantar dia pergi klinik hari ni sebab dia nampak macam sakit. Tapi, tak sempat.. Allah lebih sayangkan dia.

Masa balik dari sekolah, masuk je kereta, bonda cakap dia nampak macam ekor Peah dalam longkang belakang rumah. Saya tak percaya jugak. Sampai rumah, saya pergi toilet. Buang tudung sekolah, kain sekolah, saya pun pergilah belakang rumah, tengok dalam longkang tu.. Mula2 tak ada lagi.  Saya pun masuk lah dalam balik cakap dekat bonda saya. Bonda saya suruh tengok sekali lagi. Masa tu mayat dia dah gelembung. Mesti dah lama dia jatuh dalam tu. Punca dia jatuh saya tak pasti. Lepas saya tengok, saya tak dapat tahan tangis. Saya terus nangis. Berlari masuk dalam bilik adik saya. Saya nangis2.. Dalam pukul 4.15 tu saya masuk bilik saya, saya nangis lagi. Sampai lah habis azan Asar. Lepas tu saya tertidur. Pukul 7 lebih tadi saya terjaga. Mata dah bengkak gila. Bangun pergi mandi, siap2 nak pergi tuisyen. Sedih nya!

Ni gambar Peah masa dia masih hidup.
http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.1574639162542.86166.1132468274

p/s: menangis lagi!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan